Borysławice Zamkowe 23, 62-640 Grzegorzew, e-mail: kontakt@mobilny-spawacz.pl, tel. 697-780-452
Naczepy wykorzystywane są w różnych gałęziach przemysłu. Transportują różnorakie ładunki. Najbardziej narażone na uszkodzenia są tzw. wywrotki-wanny. Wykorzystywane do przewozu węgla, stali, gruzu, soli czy zbóż. Takie wywrotki produkowane są ze stali czarnej lub aluminium.
Naczepa aluminiowa jest lżejsza, dzięki czemu przewożony ładunek może być cięższy. Niestety aluminium jest bardziej delikatne, przez co podatne na uszkodzenia typu: rozpychanie burt, wycieranie podłogi, gięcie czy nawet przedziurawienia. Z tego właśnie względu takie naczepy nie są używane np. na złomowiskach, do transportu metali, gdyż każdy ostro zakończony odpad może nadszarpnąć zabudowę naczepy aluminiowej. Innym aspektem, który rzadko jest wymieniany jest utlenianie się materiału. Dochodzi do tego w wyniku połączenia innych tlenków metali, powodujących korozję. Naczepa aluminiowa sprawdzi się przy zabudowach do przewozu żywca. Lekka konstrukcja, większa odporność na korozję (brak kontaktu z innymi metalami) niż stal czarna to główne zalety.
Spawanie naczepy aluminiowej może odbyć się w dwojaki sposób:
- TIG - spawanie przy użyciu elektrody wolframowej w osłonie gazu argon, metoda najczęściej wykorzystywana jest dla blach od 0,1-10mm;
- MIG - przy użyciu drutu aluminiowego również w osłonie argonu, blachy najczęściej o grubości 1mm i więcej;
Spawanie naczepy aluminiowej może na pierwszy rzut oka wydawać się proste. Niestety jest zupełnie inaczej i może przysporzyć wiele problemów spawaczom ze względu na niską temperaturę topnienia i wytwarzającą się warstwę tlenków na powierzchni. Ten materiał wymaga starannego przygotowania. Spawanie naczepy aluminiowej należy rozpocząć od dokładnego oczyszczenia materiału. Warto użyć do tego celu np. płynu antox. Spawanie aluminium musi odbywać się przy użyciu odpowiedniego amperażu - średnio 30 A/1mm blachy. Podczas spawania musimy dbać, aby materiał pozostawał czysty cały czas. W przeciwnym razie mogą pojawić się pory i wady spoiny.
Nieporównywalnie bardziej wytrzymałe są naczepy w zabudowie stalowej. Większy ciężar jest “ceną”, którą kupujący musi zapłacić, lecz dzięki temu zyskuje dłuższą żywotność naczepy.
Zabudowy naczepy stalowej wykonane są z arkuszy odpowiednio wygiętych blach, które nadają sztywność. Proces produkcji ściany bocznej polega na łączeniu blach na “zakładkę”, dzięki czemu uzyskiwana jest większa stabilizacja. Jak dobrze wiemy, każdy odkształcenie powstałe przy załadunku nie mają tak dużego wpływu, jak w naczepie aluminiowej na kondycję muldy.
Zazwyczaj naczepa aluminiowa, jak i naczepa stalowa zaczyna zużywać się od połowy w kierunku tyłu, ze względu na tarcie powstałe podczas rozładunku. Taki proces możemy zaobserwować również na ścianach bocznych (od podłoża do połowy jej wysokości). Najbardziej podatnym miejscem jest tył czyli rama klapy. To właśnie tam występują najgłębsze wytarcia. w całej konstrukcji. Zsypywane materiały potrafią wyślizgać ramę burty, powodując nieszczelności klapy. Jest to kolejna rzecz, z którą Klienci zwracają się do nas. Uszczelnianie naczepy wywrotki jest niezbędne przy transporcie drobnych ładunków, jak np. rzepak. Dobrym i najprostszym zabiegiem dociskającym klapę jest modyfikacja haków/zębów oraz regulacja zsypu.
Spawanie podłogi naczepy odbywa się przy pomocy Migomatu. Istnieją dwie możliwości - wycięcie starej podłogi i wykonanie nowej lub wpsawnie nowych blach na starą podłogę. Niestety drugi przypadek spowoduje zwiększenie masy całkowitej naczepy, a co za tym idzie konieczność obniżenia ciężaru ładunku.
Aby wyrównać ładowność zestawu stosuje się zasuwę/szyber w tylnej części. Dzięki temu kierowca może kontrolować całkowitą masę pojazdu. Wielu właścicieli naczep, wywrotek zleca modyfikację tylnej klapy, tak aby posiadała funkcję zsypu. W takim przypadku wycinany jest otwór oraz wspawywane są blachy i szyny, które umożliwią przesuwanie zsypu. Spawanie zsypu naczepy wykonujemy w jeden dzień, co daje Klientom gwarancję szybkiego powrotu naczepy do przewozu ładunku.
Stroną opiekuje się:
www.mobilny-spawacz.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Adres: Borysławice Zamkowe 23, 62-640 Grzegorzew
E-mail: kontakt@mobilny-spawacz.pl
Tel. 697-780-452
NIP: 6662120999
REGON: 381290528